بیت المجتبی
نیت می کنم تعداد

صلوات به نیت



تعداد کل صلوات های نذر شده: 56133 عدد می باشد
بیت المجتبی

شما در صفحه خبر دروغ گویان غیبت و ظهور مفتضح می‌شوند هستید



دروغ گویان غیبت و ظهور مفتضح می‌شوند

بیت المجتبی


 دروغگویان مفتضح می‌شوند



     عالمانربانی و صاحبدلان اهل راز، آنان که با مهدی آل محمد(عجل الله تعالی فرجه الشریف)پیوندی و عقله ای دیرینه دارند، و در ندبه ها و ناله های شبانه شان، همواره فرجحضرتش را از درگاه دوست تمنا می کنند، مدام نفس خود را کشیک می کشند که مبادا کاریاز ایشان سر زند که مطلوب و محبوب آن دلدار بی مثال نباشد. از این رو هم خود را می‌پایندو هم دیگران را نسبت به مراقبت بر این دقیقه سفارش می کنند.

 

فقیه فقید، و عارف دانای راز،حضرت آیت الله العظمی بهجت که به تعبیر مقام معظم رهبری، سرچشمه پایان ناپذیرفیوضات معنوی بودند، یکی از این نمونه هاست.

 

 

دروغ گویان مفتضح می‌شوند!

 

 

در روایات آمده است: «در زمانحضرت صاحب عجل الله تعالی فرجه الشریف شصت کذاب خارج می‌شوند که هر کدام مدعیامامت یا بابیت و نیابت او هستند.»،

 

رسول اکرم صلی الله علیه وآله میفرماید: «لا تقوم الساعة حتی یخرج المهدی من ولدی، ولا یخرج المهدی حتی یخرج ستونکذابا کلهم یقول: أنا نبی.»؛

 

(قیامت به پا نخواهد شد تا اینکه فرزندم مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف قیام کند، و او قیام نخواهد کرد تا اینکه شصت کذاب که همگی می‌گویند: ما پیامبریم، قیام کنند.) الارشاد، ج 2 / ص 371؛

ولی به فضل خدا دروغ آن‌ها آشکارمی‌گردد و به هیچ کدام اعتماد نمی‌شود و اهل بصیرت می‌فهمند که حضرت، حق است. گویاوقتی حضرت می‌آید، می‌فرماید: «أیها الناس، إنی أنا الصاحب الذی کنتم به تنتظرون.»ای مردم، من همان کسی هستم که انتظارش را می‌کشیدید.

 

 

و بعد از اتمام حجت، کراماتی ازاو می‌بینند و کذب مدعیان روشن می‌شود.

 

 

 

 

 

 

زمان ظهور، زمان دارایی محض است

 

 

زمان ظهور، زمان دارایی محض است.در روایت است: «تظهر الأرض کنوزها»، بحارالانوار/52/337؛

زمین، گنج‌هایش را آشکار می‌سازد.

 

 

احتمال دارد معادن را هم شاملبشود، نه تنها آن چه مردم در زیر زمین پنهان کرده‌اند. گنج‌های زیر زمین از عجایباست. معادن و گنج‌هایی که هنوز کشف نشده، همگی در زمان ظهور حضرت صاحب الامر عجلالله تعالی فرجه الشریف ظاهر می‌شود.

 

 

رسول اکرم صلی الله علیهوآله می فرماید: «لا تقوم الساعة حتی یخرج المهدی من ولدی، ولا یخرج المهدی حتییخرج ستون کذابا کلهم یقول: أنا نبی.»؛ (قیامت به پا نخواهد شد تا این که فرزندممهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف قیام کند، و او قیام نخواهد کردتا این که شصت کذاب که همگی می‌گویند: ما پیامبریم، قیام کنند.) 

 

دعا کردن برای فرج و شرایط وموانع آن

 

دوستان آن حضرت عجل الله تعالیفرجه الشریف باید دو مطلب مهم را رعایت کنند:

 

 

یکی این که، در شداید برای فرجدعا کنند، که خود همین مژده‌ای است برای این که شداید به فرج متصل است.

دیگر این که، دعا کنند که ظهورآن حضرت برای اهل ایمان، همراه با عافیت باشد، و تا وقت ظهور با وجود بلاها وشداید، ثابت قدم و استوار در دین و عامل به تکلیف باشند؛ زیرا ما هیچ ندیده ونخوانده بودیم که بین برادرها، هشت سال جنگ ادامه پیدا کند، آن هم چه جنگی! برسرشان در خانه‌ها آتش، بمب و موشک ببارد حتی برای آن‌ها که به جنگ نرفته و در جبههحاضر نشده اند.

 

 

خدا کند ظهور آن حضرت زود وقریب، و با عافیت اهل ایمان همراه باشد!

«واجعل لنا فی ذلک الخیرةوالعافیة»، مشابه این جمله در دعای روز غدیر آمده است.

خدایا! این [ظهور] را برای مامایه خیر و عافیت بگردان.

 

 

زیرا ما ایمان میثم تمار، یکی ازشیعیان و خواص حضرت علی علیه السلام که در راه آن حضرت به دار آویخته شد و دست وپا و زبان او را قطع نمودند، را نداریم که هر چه بلا شدیدتر می‌شد، ایمانش قوی‌ترمی‌شد! با ضعف ایمانی که ما داریم، از کجا می‌دانیم که در بلاها و ابتلائات وشداید ثابت قدم خواهیم ماند، از کجا می‌دانیم قلباً هم از دین خارج نخواهیم شد.برای بسیاری از مردم، در اثر سختی‌ها و مشکلات و بلاها، تردید و شک حاصل می‌شود، وتوقع دارند که مثلاً الان باید وقت ظهور آن حضرت عجل الله تعالی فرجه الشریف باشد و چراظاهر نمی‌گردد و... .

 

 

او هم منتظر امر خداست

 

 

زمانی مرحوم شیخ ابراهیم حایریدر مسجد کوفه معتکف بود، حضرت غایب عجل الله تعالی فرجه الشریف را در خوابدید، حضرت به او فرمود: این‌ها که در این جا معتکفند، از خوبان و صلحا هستند، ولیهر کدام حاجتی دارد: مال، عیال، خانه، قضای دین، رفع کسالت و مرض و ... ولی هیچ کسبه فکر من نیست و برای ظهور و فرج من به طور جدی دعا نمی‌کند!

 

 

 

گویا حضرت علیه السلام از ما می‌خواهدکه اعتکاف و توسل و دعایمان برای خصوص فرج و ظهور آن حضرت واقع شود، ولی ما به اوخطاب می‌کنیم که: «عالم ز دست رفت، تو پا در رکاب کن.» و یا این که می‌گوییم: «اییوسف زهرا، بیا.» غافل از این که او هم از خدا می‌خواهد که بیاید. مگر آمدن او بهدست اوست که از او می‌خواهیم از زندان بیرون بیاید؟! بلکه همه باید از خدا بخواهیمتا اذن دهد او ظهور نماید. خود او هم منتظر امر خدا و الهامات خدا است، تا ظهورکند و خود را معرفی کند، و از غریبی و درماندگی نجات یابد؛ زیرا گرفتاری او،گرفتاری همه بشر، و نجات و فرج او، نجات همه و فرج برای همه است.

 

 

آیا حضرت حجت عجل الله تعالیفرجه الشریف از دوستانش غافل است؟!

 

 

آیا حضرت صاحب عجل الله تعالیفرجه الشریف که از دست دشمن‌ها در پشت پرده غیبت است، از دوستانش هم غافل است کههر چه بر سرشان آمد، آمد؟ این خیال‌ها از ضعف ایمان است. آیا می‌شود که حضرت حجت،حقانیت مذهب را تقویت و تأیید نکند؟! خدا می‌داند آن حضرت تا به حال چه کرده و چهمی‌کند!

 

 

چه قدر فرق است بین کسی که او را«عین الله الناظرة»، (چشم بینای خدا)، و این مجلس ما را درمحضر او می‌داند، و یقین دارد که حدود و اندازه همه کلمات و ... نزد آن حضرت ازواضحات است، و کسی که چنین فکر نمی‌کند!

 

 

وقتی سفیانی خروج می‌کند، هر کسنام علی، فاطمه، حسن و یا حسین را دارد می‌کشد. پس از این که عده‌ای کشته می‌شوند،بقیه می‌گویند: پدران و مادران ما گناه کرده‌اند و این اسم‌ها را بر ما گذاشته‌اند،ما چه تقصیر داریم؟! در این جا سفیانی تفضل می‌کند! و به افراد خود دستور می‌دهداز کشتن صاحب بعضی از نام‌ها خودداری کنند.

 

 

انتظار فرج و تحصیل مقدمات آن

ما باید انتظار فرج حضرت غایبعجل الله تعالی فرجه الشریف را داشته باشیم، و فرجش را فرجعموم بدانیم، و در هر وقت و هر حال باید منتظر باشیم، ولی آیا می‌شود انتظار فرجآن حضرت را داشته باشیم، بدون مقدمات و تحمل ابتلائاتی که برای اهل ایمان پیش می‌آید؟!

 

 

با این حال، چه اشکالی دارد کهتعجیل فرج آن حضرت را با عافیت بخواهیم، یعنی این که بخواهیم بیش از این بلاها کهتا به حال بر سر مؤمنین آمده، بلای دیگری نبینند؟! زیرا در روایت آمده است: وقتیسفیانی خروج می‌کند، هر کس نام علی، فاطمه، حسن و یا حسین را دارد می‌کشد. پس ازاین که عده‌ای کشته می‌شوند، بقیه می‌گویند: پدران و مادران ما گناه کرده‌اند واین اسم‌ها را بر ما گذاشته‌اند، ما چه تقصیر داریم؟! در این جا سفیانی تفضل می‌کند!و به افراد خود دستور می‌دهد از کشتن صاحب بعضی از نام‌ها خودداری کنند، ولی صاحببعضی از نام‌ها را بکشند! چنان که زمانی یهودی‌ها اگر می‌دیدند صاحب شناسنامه،شیعی است، فوراً او را می‌کشتند، الان هم منتظر دستورند!

 

 

در هر حال، باید منتظر فرج باشیمولی با مقدمات آن؛ ولی می‌دانیم که ضعیفیم و طاقت ابتلائات سخن را نداریم. لذا ازخدا بخواهیم که شیعه بعد از این دیگر به ابتلائات بیشتر، مبتلا نشود. و اهم مقدماتانتظار فرج را که توبه و طهارت از گناهان است، تحصیل کنیم.

  


 


نظری بروی این خبر وجود ندارد.



لطفا فیلد های مورد نظر را پر کنید



ttjam  |  طراح و اجرا ttjam.ir

کلیه حقوق این سایت برای گروه فرهنگی بیت المجتبی(ع)محفوظ بوده و استفاده و نقل آن با ذکر صلوات مجاز می باشد تماس با مدیریت سایت 09366468628 بیت المجتبی